Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A lelkek megvizsgálása

 

Add parallel
 

1 János 4

Hungarian New Translation (NT-HU)

A lelkek megvizsgálása

Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy azok az Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba.

Az Isten Lelkét erről ismeritek meg: amelyik lélek vallja, hogy Jézus Krisztus testben jött el, az Istentől van.

Amelyik lélek pedig nem vallja Jézust, az nem az Istentől van. Ez az antikrisztus lelke, amelyről hallottátok, hogy eljön, most pedig már a világban van.

Ti Istentől valók vagytok, gyermekeim, és legyőztétek őket, mert nagyobb az, aki bennetek van, mint az, aki a világban van.

Ők a világból valók, ezért a világ szerint beszélnek, és a világ rájuk hallgat.

Mi Istentől valók vagyunk: aki ismeri Istent, az hallgat ránk, aki nem Istentől van, az nem hallgat ránk. Erről ismerjük meg az igazság lelkét és a tévelygés lelkét.

Az Isten szeretet

Szeretteim, szeressük egymást; mert a szeretet Istentől van, és aki szeret, az Istentől született, és ismeri Istent;

aki pedig nem szeret, az nem ismerte meg az Istent; mert Isten szeretet.

Abban nyilvánul meg Isten hozzánk való szeretete, hogy egyszülött Fiát küldte el Isten a világba, hogy éljünk őáltala.

10 Ez a szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent, hanem az, hogy ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul bűneinkért.

11 Szeretteim, ha így szeretett minket Isten, akkor mi is tartozunk azzal, hogy szeressük egymást.

12 Istent soha senki sem látta: ha szeretjük egymást, Isten lakik bennünk, és az ő szeretete lett teljessé bennünk.

13 Abból tudjuk, hogy benne maradunk, és ő mibennünk, hogy a maga Lelkéből adott nekünk.

14 És mi láttuk, és mi teszünk bizonyságot arról, hogy az Atya elküldte a Fiát a világ üdvözítőjéül.

15 Ha valaki vallja, hogy Jézus Isten Fia, abban Isten marad, ő pedig Istenben;

16 és mi ismerjük és hisszük azt a szeretetet, amellyel Isten szeret minket. Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten is őbenne.

17 Abban lett teljessé a szeretet közöttünk, hogy bizalommal tekinthetünk az ítélet napja felé, mert ahogyan ő van, úgy vagyunk mi is ebben a világban.

18 A szeretetben nincs félelem, sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet; mert a félelem gyötrelemmel jár, aki pedig fél, nem lett tökéletessé a szeretetben.

19 Mi tehát azért szeretünk, mert ő előbb szeretett minket.

20 Ha valaki azt mondja: "Szeretem Istent", a testvérét viszont gyűlöli, az hazug, mert aki nem szereti a testvérét, akit lát, nem szeretheti Istent, akit nem lát.

21 Azt a parancsolatot is kaptuk tőle, hogy aki szereti Istent, szeresse a testvérét is.

 
http://churchofgod.hu/content.php?act=antikrisztusizmus
 
 

miert-csak-egyetlen-ut-van.jpg

Szerző: John MacArthur
A Biblia azt mondja, hogy csak egy út vezet Istenhez. A posztmodernisták azonban manapság azt állítják, hogy nem egyetlen út a helyes út, bármely út megfelelő. Számukra nincsen abszolút igazság. Mindent magában foglaló szemléletükben minden ember véleménye ugyanolyan jó, mint a másiké. Ezzel szemben az evangélium mindig kizárólagos érvényű, vagyis, hogy Krisztus egyedül végzett engesztelést a bűnért, és ezért egyedül a Krisztusba vetett hit békíthet meg bennünket Istennel. Dr. John MacArthur a következőkre figyelmeztet : ellen kell állnunk ennek az irányzatnak, nehogy befogadjuk a divathóbortokat és a világi gondolkodás múló szeszélyeit, és módszereit magunkévá tegyük. Feladatunk, mint Isten követeinek, az, hogy bemutassuk a hamisítatlan evangéliumot, a lényegileg kizárólagos üzenetet , ami Isten hatalma az üdvösségre. Miért csak egyetlen út van? Mert ez az egyetlen - a többivel ellentétben -, amely valóban az Istenhez vezető út!
 
 ZWINGLI 67 TÉTELE:
II. Az evangélium summája az, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus, az Istennek igaz Fia, (1) az Ő mennyei Atyjának akaratát nekünk kijelentette, (2) és ártatlanságával minket a haláltól megszabadított és Istent kiengesztelte. (3)
 
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.